Proiect "Minti DESCHISE"

Peste 50 de milioane de pc-uri din intreaga lume ruleaza o distributie de Linux.


Conform statisticilor, privind gradul de utilizare a sistemelor de operare publicate de W3Schools, la nivel mondial procentul  celor care folosesc o distribuite de Linux este de 5%. Tradus in numar de utilizatori, aproximativ 50 de milioane de oameni folosesc pe computerele persoanale o distributie de Linux drept sistem de operare.

Se estimeaza, conform site-ulul http://wiki.answers.com,  ca numarul celor care detin un computer  a depasit cifra de un miliard. Dupa alte surse numarul detinatorilor de pc-uri ar fi in jurul cifrei de un miliard o suta. Daca ar fi sa facem un simplu calcul, in care sa luam prima sursa drept baza de plecare, aplicand procentul de 5% de utilizatori de Linux, rezultatul este cel enuntat mai sus.

Numarul real este, cu siguranta, mult mai mare daca mai punem la socoteala si serverele care, dupa cum se stie, ruleaza linux in proportie naucitoare.

Viitorul se anunta interesant … Voi ce folositi?

5 comments on “Peste 50 de milioane de pc-uri din intreaga lume ruleaza o distributie de Linux.

  1. terroare
    22 Iulie 2012

    Eu folosesc Windows 7, si din cand in cand Linux, distribuita Ubuntu.
    Daca as folosi calculatorul numai pentru internet, filme, muzica si aplicatii office, cu siguranta as fi utilizator de Linux permanent. Dar, din pacate pe Linux nu exista DirectX cu ajutorul caruia jocurile de ultima generatie sunt facute, si nu imi pot exercita in totalitate munca mea de programator .NET.

  2. proiectromania
    23 Iulie 2012

    Eu folosesc Open Suse 12.01 – care vad ca este extrem de puternic si solid, fapt ce ma bucura enorm. – Linux Mint, si Ubuntu. Sincer, nu duc lipsa niciunui Windows.

  3. terroare
    23 Iulie 2012

    Eu cu Open Suse am patit-o odata, am vrut sa-l instalez pe laptop, si s-a blocat la instalare, avea ceva probleme cu placa video(Nvdia). Versiunea 12.01 este mai buna ca versiunea noua de la Ubuntu ? Mananca mai multe resurse ?

    • proiectromania
      24 Iulie 2012

      Open Suse 12.01 este, dupa umila mea pare, mai buna decat UBUNTU, Fedora, sau Mint. Cel putin Open Suse s-a adaptat perfect pe pc-ul meu. Depinde foarte mult de aceasta adaptare. Este cea mai solida distributie de Linux a prezentului. Arata si foarte bine, este si extrem de rapida, nu se blocheaza si nu crapa. Ai nevoie de un Laptop decent pentru a rula Open Suse dar iti garantez ca o sa iti placa.
      Iti recomand sa o incerci si tu. Multe sau schimbat fata de trecut.

  4. dudumi
    16 Iunie 2013

    Eu folosesc Linux Mint 14 cu driverul nvidia experimental 310 (atat, nici un dual boot). Pe laptopul meu, din cate distributii am testat asta imi place cel mai mult. Redarea clipurilor HD in playerul flash de pe youtube este cea mai buna si cea mai cursiva din toate distributiile testate.

Lasă un răspuns

